Analysis: Chocolate may reduce stroke risk
Just in time for Valentine’s Day, research suggests eating chocolate may have a positive impact on stroke.
USA Today, Feb. 11, 2010
Valentine’s Day Chocolate at 10% Off – Chocolate.com
A new analysis, which involved a review of three prior studies, suggests eating about a bar of chocolate a week can help cut the risk of stroke and lower the risk of death after a stroke. But the evidence is still limited, says study author, neurologist Gustavo Saposnik at St. Michael’s Hospital, University of Toronto.
One study they looked at found that 44,489 people who ate one serving of chocolate per week were 22% less likely to have a stroke than people who ate no chocolate. Another study found that 1,169 people who ate 50 grams of chocolate once a week were 46% less likely to die following a stroke than people who didn’t eat chocolate.
The research appears in this week’s Neurology and will be presented at the American Academy of Neurology’s 62nd annual meeting in Toronto in April.
Saposnik says future studies need to address which component in chocolate, the amount, and what kind — white, milk or dark — makes a difference.…….Full article
USA Today: Analysis: Chocolate may reduce stroke risk
|
|
|











Comment